FANDOM

Artykuł
Wrzeniec (Parzypluj)
Wrzeniec Parzypluj
Podstawowe informacje
Słabości Długie przebywanie poza wodą
Zdolność do tresury Tak
Sposób tresury Polanie się wodą morską
Opis wyglądu
Barwa skóry Morska
Najważniejsze cechy Rozmiar
Wielkość Wrzeniec Wilekość
Długość ?
Rozpiętość skrzydeł ?
Statystyki
Klasa Wodna Klasa
Typ ognia Gorąca Woda
Zdolność Plucie wrzątkiem.
Atak 10
Szybkość 6
Uzbrojenie 6
Moc ognia 14
Liczba splunięć 14
Jad 10
Zacisk szczęk 4
Spryt 10

Wrzeniec (Parzypluj) - Jest to smok, który nie zieje ogniem, lecz wodą, ma morskozielony kolor i paszcze do, której nabiera wodę, by później użyć jej do atakowania.

OpisEdytuj

Długość smoka wynosi 18 metrów. Tułów Wrzeńca jest wąski, jednak jego tylna część przypomina obły odwłok i zwiększa swoją objętość wraz ze wzrostem ilości wody, jaką może połknąć smok. Podobnie jest w przypadku długiego, wąskiego łba, przypominającego dziób pelikana - kiedy smok gromadzi wodę w "podgardlu", rozszerza się ono. Jego łapy są krókie, skrzydła dość duże, by unieść smoka w powietrze. Na końcówce ogona znajduje się wachlarz, który podczas lotu nadaje kierunek, a w wodzie działa jako napęd i ster. Wrzeńce występują najczęściej w kolorach turkusowym, zielonym oraz jasnoniebieskim.Smok ma przednie zęby (jedynki) takie jak u chomika, widać je na zdjęciu w tabeli. Wrzeniec jest wielce agresywnym smokiem, którego trudno ujarzmić, ale też i sentymentalnym. Nie wiadomo, jak poprawnie wytresować Wrzeńca. Najprawdopodobniej można by pokryć się wodą, gdyż te smoki kochają wszystko, co związane jest z ich naturalnym środowiskiem. Wrzeniec, jeśli odizoluje się od wody, może się odwodnić i umrzeć. Więcej słabości nie zostało odkrytych.

OgieńEdytuj

Smok nie zieje ogniem, jednak jego (równie skuteczną) obroną jest wypluwanie wrzącej wody.

Znane smokiEdytuj

  • Znanym i oswojonym smokiem z tego gatunku jest Wrzeniek (Wrzeńczyk).
  • Nieznany z imienia dziki smok pojawiający się w odcinku "Niebieski oleander"

CiekawkostkiEdytuj

  • "Wrzeniec pluje wodą, która odrywa mięso od kości." - Pyskacz - Jeźdźcy Smoków - Niebieski oleander - .
  • Wrzeniec jest przedstawicielem Wodnej Klasy.
  • Szpadka oswoiła i wytresowała jednego smoka z tego gatunku w odcinku "Free The Scayldy" (Wolny Wrzeńczyk).
  • Wrzeniec uwielbia jeść wszelkie rodzaje ryb i stworzeń morskich. Żywi się także Niebieskimi Oleandrami, zabójczymi dla innych smoków.
  • Smok ma bardzo małe łapy.
  • Są naturalnym wrogiem Seaschocker'ów

WystępowanieEdytuj

Smoki z tego gatunku zamieszkują tylko morza i oceany, ponieważ na lądzie mogą wyschnąć.