FANDOM

Artykuł

Szponiak
Szponiak1
Podstawowe informacje
Słabości smoczymiętka,węgorze,niebieski oleander,ryk Krzykozgona,kontrola Oszołomostracha (tylko u dorosłych osobników),ryk Krzykozgona.
Zdolność do tresury tak
Sposób tresury nieznany
Opis wyglądu
Barwa skóry różna
Najważniejsze cechy Budowa ciała podobna do Śmiertnika Zębacza,kolce pokrywające grzbiet podobne do Zębiroga Zamkogłowego.
Wielkość {{{wielkość}}}
Długość 5,4 metra
Rozpiętość skrzydeł 6 metrów
Statystyki
Klasa Ostra Klasa
Typ ognia Płomień o kolorze zielonym
Zdolność {{{zdolność}}}
Atak nieznany
Szybkość nieznana
Uzbrojenie nieznane
Moc ognia nieznana
Liczba splunięć nieznana
Jad nieznany
Zacisk szczęk nieznany
Spryt nieznany

Szponiak - (ang.Scuttleclaw) , jest to jeden ze smoków ukazanych w filmie Jak Wytresować Smoka 2.

Wygląd Edytuj

Wielkością (jako młody osobnik gatunku) jest to średni smok,różnej barwy łusek i kolców na jego grzbiecie.Budową ciała jest podobny do Śmiertnika Zębacza , natomiast kolce pokrywające jego grzbiet są kształtem podobne do kolców na grzbiecie od Zębiroga Zamkogłowego.Ciało smoka jest drobne, i posiada wąski ogon oraz szyję.Mają dość duże żółte oczy, i zaokrąglone zęby , które nie są zbyt ostre.Na nosie mają mały róg , który jest lekko wygięty do tyłu , nieostry.Nogi Szponiaka są w miarę silnę , co dają smokowi zdolność szybkiego biegu.

Dieta Edytuj

Nie znamy za dobrze głównej diety gatunku.Lecz jako smok można potwierdzić że napewno je ryby i inne rodzaje mięsa.

Siedlisko Edytuj

Nie wiadomo , gdzie Szponiaki się osiedlają . W filmie "Jak Wytresować Smoka" były widoczne tylko w Smoczym Sanktuarium.

Zachowanie i tresura Edytuj

Jako młode osobniki są to bardzo ruchliwe i ufne smoki.Lubią zakłócać spokój dorosłym osobnikom.Jednak uciekają przed większymi smokami takimi np. jak : Chmuroskok i Oszołomostrach Valki.Nie wiadomo jak zostały wytresowane , bo dość długo żyją w Smoczym Sanktuarium.Żaden człowiek , ani smok nie umie nad nimi zapanować.

Umiejętności Edytuj

Jako jedyne (smocze pisklęcia) mogą ulec kontroli Oszłomostracha.

Ogień Edytuj

Zieją zielonym płomieniem, podobnym do płomienia Straszliwca Straszliwego.

Znane smoki Edytuj

- Pisklęcia ze Smoczego Sanktuarium.

- Szponiak z gry Rise of Berk.

- Szponiaki z gry School of Dragons.

Ciekawostki Edytuj

  • Prawdopodobnie osiąga dość duże rozmiary jako dorosły osobnik.
  • Zacisk szczęk smoka nie jest zbyt silny, jednak nie wiadomo w jakiej jest skali.