FANDOM

Smocze Sanktuarium
W środku
Dragon Sanctuary
Nazwa: Smocze Santuarium
Wódz: Oszołomostrach Valki
Mieszkańcy: Smoki oraz Valka
Smocze Sanktuarium  (Dragon Sanctuary) - to schronienie dla wszystkich smoków, przystań na odpoczynek. Jednym słowem smoczy raj.

PołożenieEdytuj

Smocze Sanktuarium jest bardzo dobrze ukryte oraz pilnie strzeżone przez samą Valkę wraz z smoki, by nikt niepożądany go nie odkrył.

Według pierwszych oficjalnie wydanych informacji na temat filmu, Smocze Sanktuarium znajduje się na północy, w Arktyce.

Wygląd i mieszkańcyEdytuj

Smocze Sanktuarium z zewnątrz przypomina ogromną górę lodową z wystającymi z niej dużymi lodowymi kolumnami. Zlokalizowaną na otwartym oceanie, wokół której znajdują się mniejsze lodowe górki oraz wzniesienia wystające z wody. Do środka prowadzi niewielkie i dobrze ukryte między lodem wejście znajdujące się na sporej wysokości, by żaden intruz nie dostał się do wewnątrz. Wewnątrz sanktuarium jest bardzo zielone i rozległe, obejmuje klify, różnorodne formacje skalne, doliny oraz zbiorniki wodne. Wszystkie te środowiska zamieszkane są przez wiele gatunków smoków, zarówno znanych wcześniej wikingom z Berk, jak również zupełnie nowych. Zwierzęta obecne są wszędzie - niektóre śpią lub chodzą po lądzie, inne ogromnymi stadami latają w powietrzu, pisklaki z kolei bawią się na trawie. Nad wszystkimi smokami pieczę sprawuje Valka z jej wierzchowcem Chmuroskokiem, a także założyciel sanktuarium, biały Oszołomostrach o nieznanym imieniu.

HistoriaEdytuj

ZałożenieEdytuj

Smocze Sanktuarium zostało założone przez Oszołomostracha, który stworzył je swym lodowym oddechem, by móc chronić inne smoki. Przez dwadzieścia lat towarzyszyła mu Valka, ratująca smoki z rąk żądnego władzy Drago i ukrywająca je w tajemniczej krainie przed przybyszami z zewnątrz.

Jak wytresować smoka 2Edytuj

W drugiej części ekranizacji do Sanktuarium przybywa syn Valki, Czkawka. Jest zaskoczony ogromną liczbą smoków, jak i ich gatunków zamieszkujących Smocze Sanktuarium.

Podczas ataku Drago Krwawdonia na Sanktuarium, Oszołomostrach sprawujący piecze nad przybytkiem umiera zabity przez innego przedstawiciela swojego gatunku, należącego do Drago. Przez to mieszkające tam smoki zostały zmuszone do opuszczenia domu. Nie wiadomo, czy smoki powróciły tutaj, lecz prawdopodobnie większość zamieszkała na wyspie Berk.

CiekawostkiEdytuj

  • Smocze Sanktuarium jest znane również jako Smocze Legowisko (ang. Dragon Den) i Smocza Góra (ang. Dragon Mountain).
  • Smocze Sanktuarium to tak zwany "Raj Smoków"
  • Po aktualizacji jest także dostępne w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk. Umożliwia ono szkolenie smoków na poziom tytaniczny. Jednak aby je odbudować potrzeba 599 run lub pomoc smoka o poziomie 51.

Galeria zdjęćEdytuj