FANDOM

Artykuł
Ognioglizda
Ognioglizda
Podstawowe informacje
Słabości Prawdopodobnie Węgorze
Zdolność do tresury nie wiadomo
Sposób tresury ?
Opis wyglądu
Barwa skóry fluorescencyjny żółty
Najważniejsze cechy Małe rozmiary
Wielkość 0.2metra
Długość ?
Rozpiętość skrzydeł 8 cm.
Statystyki
Klasa Ognista Klasa
Typ ognia łatwopalny żel
Zdolność Wytwarzanie wysokiej temperatury
Atak 16
Szybkość 12
Uzbrojenie 15
Moc ognia 30
Liczba splunięć 0
Jad 0
Zacisk szczęk 3
Spryt 5

 Ognioglizda  - to jeden z najmnniejszych smoków, jest mniejszy od małego Straszliwca Straszliwego.

OpisEdytuj

Ognioglizdy to bardzo małe smoki. Mają one pięć par nóg i groźne oczy, które świecą w ciemności. Są one podobne do jaszczurek. Smoki te często znajdują się w dużych grupach. To rzeczywiście sprawia, że są bardzo niebezpieczne. Są nawet bardzo agresywne, czasem przywiązanie do potencjalnych wrogów. Ognioglizdy umieją zapalić się, podobnie jak Koszmar Ponocnik, tylko z tą różnicą, że mocniej parzą. Nie potrafią spluwać ogniem. Gdy się zapalają, ich ciało jasno świeci. Prawdopodobnie, tak jak większość innych smoków, strasznie boją się węgorzy. Są bardzo małe, przez co stają się łatwym łupem dla większych drapieżników. A co ciekawe, że choć są smokami, boją się ognia.

OgieńEdytuj

Smoki potrafią ziać ogniem (rodzaj jest nie znany), a na dodoatek cały czas płoną.

Znane smokiEdytuj

W paru odcinkach serialu pojawiało się małe stado Ognioglizd, jednak żaden smok nie został wytresowany.

CiekawostkiEdytuj

  • Ognioglizdy należą do Ognistej Klasy.
  • Ognioglizdy "są robotnicami; Królowa Ognioglizda jest ich królową", tak jak u pszczół.
  • Ognioglizdy boją się ognia.

WystępowanieEdytuj

Smoki pojawiają się wyłącznie w serialu. Nie wiadomo, czy pojawią się w trzeciej części filmu.

WielkośćEdytuj

Smok jest bardzo mały.

ZabawkiEdytuj

Prawdopodobnie tylko Królowej Ognioglizdy.