FANDOM

Artykuł
Koszmar Ponocnik
578px-1270178587monstrous-nightmare-01
Podstawowe informacje
Słabości Węgorze
Zdolność do tresury Tak
Sposób tresury Uspokojenie
Opis wyglądu
Barwa skóry CZerwono-żółte
Najważniejsze cechy Duże kolce na szyji, grzbiecie oraz na ogonie
Wielkość Duży
Długość ?
Rozpiętość skrzydeł ?
Statystyki
Klasa Ognista Klasa
Typ ognia Fala płomieni
Zdolność Samozapon
Atak 15
Szybkość 16
Uzbrojenie 12
Moc ognia 15
Liczba splunięć 10
Jad 0
Zacisk szczęk 6
Spryt 9

Koszmar Ponocnik- Jest to ognisty smok, który może się sam zapalić, ponieważ jego skóra wytwarza żel kerogenowy.

OpisEdytuj

Koszmar ponocnik ma ostre szpony przypominające haki oraz kły. Skrzydła są duże i zwiększają aerodynamikę. Wzdłuż szyii i ogona ciągnie się rząd długich szpikulców (na grzbiecie ciągną się dwa rzędy). Na głowie znajdują się dwie pary rogów. Smoki te występują w różnych kolorach.

Zachowanie i TresuraEdytuj

Koszmar ponocnik jest bardzo niebezpieczny i agresywny. Zasługuje na szacunek! Żeby go oswoić należy chwycić smoka za rogi i przycisnąć jego głowę do ziemii (bardzo to lubi). Można również położyć rękę na pysku bestii i tym samym zdobyć jego zaufanie. Należy pamiętać że jako smok wierzchowy, koszmar ponocnik lubi płatać niebezpieczne figle.

Siedlisko i dietaEdytuj

Koszmary zamieszkują prawie wszystkie wyspy m.in. Berk lub wyspę Łupieżców. Żywi się głównie rybami i mięsem. Uwielbia smoczymiętkę. Przepada też za pachnącymi kwiatami.

ZdolnościEdytuj

Atak i obrona: Gad ten ma bardzo niebezpieczne szpony i kły. Podczas walki z wrogiem nie zawacha się ich użyć! Pojedynki często kończą się jego zwycięstwem.

Samozapłon: Ciało koszmara ponocnika pokryte jest "śliną" umożliwiającą samozapłon. Gdy koszmar płonie, nie można do niego podejść i tym samym oswoić!

Akrobacje i szybkość: W powietrzu koszmar ponocnik porusza się z niezwykłą szybkością i gracją. Oprócz tego robi również wspaniałe akrobacje.

Siła: Koszmary ponocniki należą do najsilniejszych smoków!

Wierność: Smoki tego gatunku są wierne wobec swego właściciela, jednak nie zawsze chcą go słuchać.

Znane Koszmary Ponocniki Edytuj

- Hakokieł

- Kiełohak

- Koszmary Ponocniki z smoczej wyspy.

- Koszmar Ponocnik z gry Rise of Berk.

- Koszmary Ponocniki z gry School of Dragons.

- Koszmary Ponocniki z Smoczego sanktuarium.