FANDOM

Szablon:Tabs

Smoczy Podręcznik mówi, że Gnatochrupa nic nie zatrzyma przed znalezieniem idealnych kości do swojego pancerza.

Śledzik, Legend of the Boneknapper Dragon

Gnatochrup
Plik:Gnatochrup ja nim jestem (i Wichurą oczywiście!!!).png
Podstawowe informacje
Środowisko Wszędzie tam, gdzie są kości
Słabości Węgorz, Możliwość kontrolowania przez alfę, Smoczymiętka, Niemożliwość ryczenia bez pełnego pancerza
Zdolny do tresury? Tak
Sposób tresury Zaskarbienie sobie jego zaufania
Wygląd
Kolor skóry Jasnoszara/zielona
Kolor oczu Zielonkawy
Wielkość Duża
Długość Duża
Rozpiętość skrzydeł Nieznana
Smocze statystyki
Klasa Tajemnicza klasa
Typ ognia Chmury ognia
Zdolność Bardzo głośny ryk, Zianie potężnym, parzącym ogniem o dużym zasięgu
Atak 7
Szybkość 10
Uzbrojenie 18
Moc ognia 9
Liczba splunięć 6
Jad 0
Zacisk szczęk 4
Spryt 8

Gnatochrup (ang. Boneknapper) — gatunek smoka z tajemniczą zdolnością "przyczepiania" sobie kości innych smoków. Uważany przez wikingów niemal za mityczny, przedstawiciel tajemniczej Klasy. Pojawia się jedynie w krótkometrażówkach Legend of the Boneknapper Dragon oraz Book of Dragons.

WyglądEdytuj

Każdy Gnatochrup jest inny - mogą różnić się między sobą wielkością ciała, skrzydeł, rodzajem czaszki, długością łap oraz ogona i tym podobne, gdyż gromadzą kości różnych smoków i budują z nich ciało. Skrzydła tego gatunku są błoniaste. Posiadają jedną parę łap i skrzydeł, dwa skręcone rogi na głowie oraz dosyć długie zęby.

Kolor kości Gnatochrupa to oczywiście pomieszane barwy bieli oraz szarości. Występują jedynie w takich odmianach kolorów.

Siedlisko i dietaEdytuj

Gnatochrup nie posiada stałego miejsca pobytu. Najczęściej podróżuje w poszukiwaniu nowych kości do swej zbroi.

Pokarm Gnatochrupów nie jest znany. Najprawdopodobniej, jak większość innych smoków, żywi się rybami.

W grze Rise of Berk jaja Gnatochrupa można znaleźć na Cmentarzysku Smoków.

Zachowanie i tresuraEdytuj

Gnatochrup jest groźnym smokiem. Gdy kiedykolwiek ktoś zabierze mu kość z jego pancerza potrafi być przerażający. Może trzymać taką urazę przez wiele długich lat. Jednak, gdy ją odzyska jest potulny jak baranek.

Nie wiadomo, jak wytresować ten gatunek smoka, lecz Pyskaczowi udało się z nim zaprzyjaźnić. Dokonał tego oddając mu po latach fragment jego pancerza. Nie jest to jednak sposób na wytresowanie. Prawdopodobnie wystarczy dać mu cokolwiek, czego pożąda.

Moce i umiejętnościEdytuj

Gnatochrup potrafi:

  • Bardzo głośno ryczeć, lecz tylko wtedy, gdy ma wszystkie kości. Legenda głosiła, że jego ryk jest tak głośny, że ludzkiej rasie mogą pęknąć bębenki.
  • Zionie potężnym, parzącym ogniem o długim zasięgu.

HistoriaEdytuj

Jak wytresować smokaEdytuj

Gnatochrup jest jednym ze smoków opisanych w Księdze Smoków. Jego podobizna pojawia się tylko na chwilę.

Legend of the Boneknapper DragonEdytuj

Gnatochrupowi poświęcony jest cały ten krótkometrażowy film. W domu Pyskacza Gbura wybucha pożar. Pyskacz opowiada o swoich przypuszczeniach, kto mógł być sprawcą ataku. Czkawka odciąga go na bok i pyta Pyskacza, co miał na myśli. Ten mówi o Gnatochrupie, z którym miał już kiedyś do czynienia. Wikingowie nie wierzą w jego opowiadania, a załamany Pyskacz chce udowodnić, że smok istnieje.

Wraz z Czkawką, Śledzik, Astrid, Sączysmarkiem, Mieczykiem i Szpadką wyrusza na poszukiwanie smoka. W trakcie rejsu Pyskacz opowiada im, jak kiedyś, będąc na wycieczce z rodzicami znalazł zamrożonych w wielkim lodowcu wikingów. W ręku jednego z nich dostrzegł złotą skrzynkę. Zdobył ją. Znajdował się tam najpiękniejszy skarb, jaki kiedykolwiek widział. W tym momencie zaatakował go Gnatochrup, który chciał zdobyć skarb. Pyskaczowi udało się uciec.

W końcu załoga dociera na wyspę Gnatochrupa (prawdopodobnie Smoczą Wyspę), gdzie na plaży leżą kości zmarłych smoków. Tymczasem Pyskacz kontynuuje swoją historię.

Ukrył się na bardzo małej wysepce w nadziei, że Gnatochrup go nie znajdzie. Kiedy ten go dopadł, Pyskacz zaczął uciekać, jednak smoka pożarł... młotogłowy wieloryb. Gnatochrup jednak zdołał mu uciec.

Kilka lat później smok ponownie dopadł Pyskacza w dżungli. Wiking uciekł na szczyt wulkanu, w którego wyłonił się wielki jak i również pożarł Gnatochrupa. Smok ponownie uciekł. Pyskacz ustawił pułapki na Gnatochrupa, jednak w końcu prześladowca go dopadł. Wiking zaczął się modlić do Thora, który go wysłuchał i zesłał jaka, ujeżdżającego wieloryba. Wybawcy rozprawili się z Gnatochrupem.

Zakończywszy swoją historię (towarzysze mu nie uwierzyli), Pyskacz poprosił ich o pomoc w zwabieniu i złapaniu Gnatochrupa. Kiedy smok przybywa, Czkawka uświadamia sobie, że w klatce piersiowej smoka, ułożonej w kilku płyt, brakuje jednego elementu. Był nim skarb, który zdobył Pyskacz - mała kosteczka. Czkawka przekonuje Pyskacza, aby ten oddał smokowi brakujący element. Dzięki temu Gnatochrup staje się potulnym i przyjaznym smokiem, oraz dał się dosiąść Pyskaczowi, Czkawce i reszcie jeźdźców.

Book of DragonsEdytuj

W angielskiej krótkometrażówce pod tytułem Book of Dragons Gnatochrup jest jednym z opisywanych smoków.

SłabościEdytuj

Jak inne smoki, najprawdopodobniej boi się węgorzy i może być (najprawdopodobniej) kontrolowany przez Oszołomostracha. Bez pełnego pancerza nie może ryczeć.

Ogień Edytuj

Ogień tego smoka przypomina " ognistą chmurę" o długim zasięgu.

Gnatochrup zieje ogniem

Gnatochrup zieje ogniem.

Znane GnatochrupyEdytuj

  • Gnatochrup Pyskacza.
  • Gnatochrupy lecące na Berk za bohaterami.
  • Gnatochrup z gry DreamWorks Dragons: Rise of Berk.
  • Gnatochrup z Book of Dragons.
  • Gnatochrupy z gry School of Dragons.

CiekawostkiEdytuj

  • Gnatochrup jest jednym ze smoków, w którego istnienie nie wierzono, uważano za mit. Drugim jest Zaduśny Zdech.